Italia

Dessa kära italienare, de kan det här med design. Snyggt, ofta lite knäppa saker, blandade material och mycket färg.
Här är några av mina favoriter av Italien, dock ganska neutralt. Får se om det dyker upp något i framtiden som är mer galet. Vissa produkter är i och för sig designade av designers av annan naionalitet men det är trots allt Italien som vågar sälja det. 




Frigerio är nog mina favoriter på att göra moderna, strikta möbler. Den här soffan har jag för övrigt sålt till Marcolio under min tid på Plan ett=)

Priamo







Gervasoni är lite som Frigerio men är inte riktigt lika strikta utan kan släppa taget ibland. Sängen här tycker jag är helt underbar med det lilla trappsteget upp. Bordet Metal har ett handmålat underrede med en skiva av järn. Bodet Irony har ett underrede av järn och en skiva av försilvrad MDF.

Otto179E
Metal34
Irony70SI
















Allas vår älskade Twiggy! Den har väl varit med ett tag nu men enligt mig är den fortfarande lika snygg. Finns nu även som taklampa i två olika varianter och som bordlampa.

Twiggy








Den här vackra skapelsen är ju bara så fin! Kanske inget man bara införskaffar utan vidare men vem skulle inte bli lycklig av att få vakna upp varje morgon och se denna det första av allt? Jag skulle bli det allafall.

Veryround








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0